8 Nisan 2008 Salı

Cumalıkızık & Oylat Kaplıcaları

Haftasonu Bursa daydık. Feribotla Yenikapıdan Güzelyalıya ordan da karayoluyla oncelikle Cumalıkızık koyune sonra da Oylat kaplıcalarına gittik. Her iki yer de hem İstanbula yakın hem de cok guzel yerler.

Ozellıkle Cumalıkızık köyu 600 yıllık evleri, daracık taslı sokakları ,koy halkının hibeleriyle olusturulmus olan mutevazi muzesi ,kahvaltısı ve yemekleriyle gidilip gorulesi hatta kucuk pansiyonlarında kalınıp birkac gun gecirilesi bir yer. Simdilerde dizi cekimleriyle adını duyuran koy meydanında kucuk bir pazar var. Ev yapımı un tarhanası, mantı ,erıste ve receller satılıyor. El urunu ahsap sus esyalarından Ahmet Selim pasaya kucuk bir araba ve ufak bir pecetelik aldık.

Koy pazarında satılan ev yapımı urunler. Isırgan otlu un tarhanası ve eristeden bir paket aldım ,test ettim her ikisi de gayet güzel. Maviboncuk isimli kucuk pansiyonda ahududu suyu ictikten sonra ahududu recelinden almadıgıma hayıflandım. Bu pansiyonda hem kalınabilecek eski tarzda dosenmıs odalar var hem de kahvaltı yapabılecegınız, mantı vs.. yenebılecek otantık bir restoran kısmı var. Sobayla ısıtılan restoran kısmındaki mobilyalar aileye dedelerinden kalmıs gercek antikalar.

Taslı yolda ana ogul bir fotograf cekinelim dedik. Ahmet Selim yavrucuk koyu gorunce costu, duz yolda daha yenı yenı yuruyen mınık kus taslı yollarda kendı yurumek ıstedı. Gozlerı mınıcık kalıncaya kadar kostu oynadı ,uykusuzluk rekoru kırdı.

Mavıboncuk pansiyon kısmından bir goruntu. Kalınan odalardan bu araya cıkılıyor bır nevı lobi mi diyelim :)

Odalarda hersey dusunulmus. Ufak bır banyo kısmı eklenmıs. Bebekli aileler ıcın bu da besikli oda. Etek suslerine dikkat :)

PAnsiyonun penceresinden iceri yansıyan gunes.

Koy meydanındakı evler.

MAvıbocuk tan.

Burası da Oylat Kaplıcalarından bir goruntu. Burası da cok guzel bır yer. Ilkbaharla bırlıkte yesılın sarıdan kırmızıya kadar her tonunu odanızdan gormek mumkun. Rakımı yuksek oldugu ıcın havası da cok guzel.
Ahmet Selim pasa kaldıgımız yerde bayagı oynadı, yemekte diger cocukların pesınden kosturdu.
BAba ogul yolda yuruken.

AYSUN dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın. Eşim de inegöl'lü. Mayıs ayında gitmeyi dğşünüyoruz.. BElki ilkönce cumalıkızığa uğrarız...

Ayça dedi ki...

MErhaba,
daha önce gitmiş mydiniz ya da memeleketiniz mi? diye sorayım?

Çok beğendim.Uzun süreli gidemesek de kısa süreli tatile çıkmak istiyoruz bizde. Ama çocukla cesaret edemiyoruz hem yakında nereye gidebilirz bilmiyoruz

ahmetselimveannesi dedi ki...

merhaba Aysuncum
İnegolle boyle bir organik bagınız da varsa mutlaka git derim. sanırım 45 dk arası.

merhaba Ayca
Bursa memleketimiz degil ama Oylat bir suredir gitmek istedigimiz bir yerdi. Esimin de Bursaya isi cıkınca Cumalıkızık koyune de ugrayalım dedik. bir tasla birkac kus oldu yani :) cocukla biraz zor olabılıyor tabı, saglık karnesı ,ates dusurucu ,agrı kesıcı almadan yola cıkmıyoruz :) zamanla tecrube kazanılıyor.
sevgiler

Kremali'nin annesi dedi ki...

Merhaba Ahmet Selim ve annesi,

Biz de Kremalim ile birlikte size iade-i ziyarette bulunalim dediydik ama siz attaaya gitmissiniz:)

Resimlere bayildim, ne guzel detaylar yakalamissiniz. Gezdiginiz yerlerden Cumalikizik beni de cok etkilemisti; iki sene kadar once gunubirlik bir gezide gormustum o buram buram tarih kokan sirin acik hava muzesini. Cok hayiflanmistim tarihi pansiyonlarindan birinde birkac gece kalip, o guzellikleri hafizamana daha derinden naksedemedigim icin. Kismet, insaallah bir dahaki sefere...

Sevgiler,
Ayse Sule

Mısır Patlağı :) dedi ki...

ay canım bende istiyorum bende :)

Mayıs ayında bizde nazlı kızımızla ufak çaplı 10 -15 gügnlüğüne bir tatil yapmayı düşünüyoruz cesaretliyiz Çünkü minik kedimiz arabayı yolculuğu çok seviyor beşik gibi uzun uykulara dalıyor :)

İnşallah bizde böyle güzel yerler görüp senin yaptığın kadar başarılı olamasakta blogumuzda yayınlarız :)

Çok güzel canlı gibi hele o beşikli oda yokmu kızım o beşikte yatsın huzur dolu nefis bir uyku çeksin isterdim :)

Sevgilerrr...

muko dedi ki...

eşimin akrabaları var bursada bizde sık sk gideriz üç yıl önce dizi furyasının olduğu günlerde bende cumalıkazık köyüne gitmiştimm fotoğraflarda görüldüğü gibi çok güzel bir yer

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

ZEYNEP,
Nasılsın?
Çoktandır yoksun.
Gelmiyorsun bize.
Sırf senin için kelime doğrulamayı kaldırdım ona göre.
....
Çok güzel bir gezi yapmışsınız.
Reçel kavanozlarına bayıldım ben, tam bu yazıyı yazarken de tatlı krizim tutmuş...
Kaldığınız yer,mavi boncuk ta çok güzelmiş, sen de iyi fotolar çekmişsin, iyi tanıtmışsın.
Kaplıcalardan çektiğin fotoyu da çok beğendim.
Baba oğul yürüyüş resmi de çok güzel olmuş.
....
Gidip görülesi gezilesi biryermiş, çok çok beğendim.
İnşallah gidip görmek te nasip olur.
Ayrıca seni de gördüğüme çok mutlu oldum, daha çok içim ısındı sana.
SEVGİLER

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

çok güzel bir gezi olmuş ama üzerinden baya geçmiş... yoksa şuan başka bir gezinin içindemisiniz :D
çok güzel bir yermiş ben de görmek istedim :D

Adsız dedi ki...

merhabalar ahmet selim çelebi paşa ve annesi.blog sayfanızı zevkle takip ediyorum,sizi kas gücüyle okyanusu geçen anne ve oğluş olarak da takip ederiz ileride inşaallah:)seni ve ahmet selim tontonunu görmek güzel zeynocuğum