21 Ekim 2008 Salı

Emzirme, Oyun ,Oyuncak...

2 yaşına 2 ay kalan oglusla günler hareketli gecmekte dogrusu
Yaklasık 10 gundur gunduz emmesını kesmıs durumdayız. azar azar kesmenın hem benım hem de oglus acısından daha ıyı oldugunu dusunuyorum, evvela gunduzler sonra da geceler ınsallah. Daha bebısım dunyaya gelmeden ıstegım 2 yıl boyunca emzırmektı, cok sukur Ahmet Selim de daha dunyaya gozlerını acar acmaz emmeyi seven bir cocuk olacagını bize gosterdı :) son 10 - 15 gune kadar oglus her talep ettıgınde gunduz gece demeden emıyordu ama artık bıraz da bagımsızlıgını kazanması ve olur olmaz yerlerde emme talepleri bizi sıkıntıya soktugu ıcın gunduz kesme kararını aldım. tek sorun gunduz uykusunda olur dıye dusunmustum ama meme ucuna yapıstırılmıs bant sayesinde bu konu da halledılmıs oldu. Kım ne derse desın geleneksel yontemler ıse yarıyor ! :) Gunduz ara sıra ısteyınce "bantlı annecım hem sen de artık buyudun" dıyorum o zaman ısrar etmıyor ,hemen vazgecıyor sukur. Bazen gece uykusuna dalarken bıle - eger hemen oncesınde de bır seyler yedıyse ve tabı babası ayagında sallıyorsa - emmek ıcın benı aramıyor bıle ,umut vaad eden ama yıne de ıstısnaı bır durum :) Yoksa genelde yatak odasından acıların cocugu gıbı "anneee anneee " dıye benı cagırıyor. gel de dayan sımdı bu cagırmalarına minigin :)

Bu aralar en buyuk afacanlıklarımızdan biri de pastel boyayla duvar boyama ! ART'ist oglum elindeki boyayla duvar ,kitaplık, tv sehpası ,tv ve hatta benim uzerimdeki kıyafetleri bile gelip boyuyor ! gecen gelip ayagımdaki coraba bi cizik atıverdi :) elimde bez geziyorum valla.

Oyuncaklarıyla - kıs geldigi ,parka vs.. cıkma imkanımız daha da azaldıgı icin - daha cok oynaması ve ılgılenmesi icin ne yapabilirim diye dusunuyordum. Normalde hepsi bir sepette duruyordu. Yeni eve gecince kullanmadıgımız atıl kalan hatta esimle kendisine yer bulmak ıcın ordan oraya tasıdıgımız kucuk bir kitaplıgımız vardı ,hani su yapı marketlerde satılan altı kapaklı modeller. Iste onu tamamen oglusa tahsıs ettım. Her rafına oyuncaklarının bir kısmını duzenlı bır sekılde koydum, bul taklar, kupler ,varıller, bloklar. Tv sehpasının alt rafını da araba garajı olarak dızdım. Hayvancıklar vs.. cekmecelere, kıtaplarını da yıne raflara koydum. Hedıye olarak gelen kol saat kutularını da cin pazarından aldıgım renklı kagıtlarla kapladım cok cici kutular oldular. Iclerinde de boyalarını vs..koydum. Gercekten oyuncakların bu dızaynı cok ıse yaradı ! Kucuk masa ve sandalyesinide kitaplıgının yanına koydum. Evımızde cocuk odası olmadıgı icin bunların hepsi oturma odasında ,zaten bizimle aynı odada oynamak istiyor - bence de ayrı odada oynamak icin daha yası kucuk.
Tum bu ısler yaptıktan sonra gecenlerde okudugum montessori egitiminde de oyuncakları sepete koymaktansa bu sekılde ayrı yerlere koymanın daha ıyı olacagını okuyunca hem sasırdım hem de sevındım dogrusu :) ıse yaradı gercekten. meraklı ve karıstırmacı afacanları olanlara nacızane tavsiyemdir ,selamlar

2 yorum:

AYSUN dedi ki...

Hala emiyor demek:) Geceleri zor olmuyor mu? Berk gece 10 kere falan uyanıyordu emmek için...

Biz de oyuncaklarımız için raf aldık. Hem sepette unuttuğu oyuncaklarını geri kazandı hem de daha düzzenli oldu herşey...

Kremali'nin annesi dedi ki...

Maasaallah, bu yasa kadar emmis olmasi hem onun hem de sizin icin ne buyuk nimet. Yeni oyuncak duzeniyle ilgili resimleri de bir ara blogunuza koyabilirseniniz sevinirim. Bizim evde de oyuncaklarini dagitmayi cok seven ve acilen bu tarz bir duzen gerektiren birileri var da:))

Sevgiler,
Ayse Sule