4 Mart 2008 Salı

Yeni Oyuncaklarımız

Renkli variller

Renkli Kule

Sekilli Kaplumbaga

Internetten sipariş ettiğimiz oyuncaklarımız geleli bayagı oluyor ama biz ancak yükleyebildik :) Gerci iki is günü denen teslimat süresi yaklasık 10 gunu buldu ama olsun, oyuncaklarımızı cok sevdik :) Ahmet Selim ozellikle kuleleri cok sevdi. Ben yapıyorum o büyük bir keyifle yıkıyor. Arada bir kendisi de yapmaya üst üste koymaya calısıyor. Renkli variller de cok guzel, renklerine gore birbirine takmaya calısıyor. Kaplumbagadan pek hoslanmadık ama :) cok ilgisini cekmis degil gibi.
Malesef cocuklarımız apartman aralarında yetistigi icin bizler gibi her zaman toprak, kum ve denizle oynama imkanı bulamıyorlar. Bence en güzel, eglenceli ve egitici oyunlar sokakta oynananlardı. Camurdan yaptıgımız sekiller, ciceklerden yaptıgımız yemekler, piknikler, top oyunları...Gecenlerde TRT 2 de güzel bir belgesel dizi vardı : ismi yanlıs hatırlamıyorsam Camurdan Bebek. Köylerdeki cocukların oyun ve oyuncaklarından bahsediyordu, en ilginci de bir corap ve bir sopadan yapılmıs olan oyuncak at :) Hazır, sterilize ve pahalı oyuncakların cocukların hayal dunyasını daralttıgından bahsediyordu, ben de aynı sekilde düsünüyorum. Zaten cocukların da anne babaların cok severek,begenerek aldıkları oyuncaklara pek aldırdıkları soylenemez ,mesela Ahmet Selim : en sevdigimiz oyuncaklar tabak, çanak, kasık ve pazardan aldıgımız sarı top :))

5 yorum:

YASEMİN dedi ki...

Aynı belgeseli ben de izledim. Çok güzeldi, çocukluğuma gittim. Tahtadan, sopadan yapılan atlar...
Bez bebekler.. Bebeğini sandalyenin ayaklarına salıncak kurup sallayan küçük kız. Aynı sistemi ben de kullanırdım.
Yorulana kadar sokaklarda oynadığım oyunlar. Oyun arkadaşları..
Herşeye rağmen apartman çocuklarını da hayata, gerçek oyunlara katabiliriz bence. Sınırlı da olsa, yapabiliriz.
Kenarda köşede de olsa toprak kum var hala.
Aldığımız oyuncakların yanında onları da sunalım derim ben.

ahmetselimveannesi dedi ki...

merhaba Yasemin
ben de ufakl�g� ananemize goturdukce toprakla, denizle bulusmas�n� saglamaya u. ama eskilerin o oyunlar�n� da cok ozluyorum dogrusu..
sevgiler :)

AYSUN dedi ki...

Bu varillerden bizde de var:) Berk bir süre oynadı ama artık onlar da oyuncak kutusunun içinde yerlerini aldılar:(

Eşim geçen haftadan beri havanın güzel olduğu gümlerde okuldan gelince Berk'i alıp parka götürüyor:) Orda hem diğer çocuklarla oynuyor hem de temiz hava alıyor...

Ayça dedi ki...

Ne güzel oyuncaklar. ben de çok seviyorum oyunckları ama daha çok erken diye düşünüyorum bizim için. aslında senin de dediğin gibi kendi yaratıcılığını kullanarak yaptığı oyuncaklar en güzeli ama fırsat nerde?

ahmetselimveannesi dedi ki...

Merhaba Aysun
Variller cok sirin gercekten ama hemen s�k�l�yor minikler :)

Merhaba Ayca
bebeklerin bir yasina kadar en sevdigi oyuncak anne babanin bedeniymis :) kucaklanmak,gezdirilmek, gidiklanmak oyun onlar icin. bizim oglan bizimle gures tutmaya bayiliyor zaten :)

bebislerinize ve size sevgiler